Kurveradier og tilttog (Generelt)

af XAL Olesen @, mandag 25. januar, 2021, 22:21 (75 dage siden) @ Gæst42


Du sparede også lige turen forbi Lindau-Insel (indtil 12. december Lindau Hbf.).

Enig. Men den sparede tid blev brugt til samlet 10-20 minutters tid til systemskifte af en eller art da jeg tog turen den 18/12 2020. Begge veje samme dag.

Noget som vidende jernbanefolk har råbt højt i længere tid. De forlængede ophold var både i Lindau-Reutin (at sidde og kigge på Lindau-Reutin i 5 minutter er som at se tevand koge) og i St. Margrethen også lige røg 10-12 minutter (mindst lige så kedeligt).

Tjek selv køreplanen på strækningen. For en god ordens skyld tog jeg også også turen i sommeren 2018. Så jeg kender rutinen.

Men ret beset er det overkill at indsætte ETR 610 på denne meget kurvede strækning. På intet tidspunkt var farten over 159 km/t. Og det med et højhastighedstog der er bygget til 250 km/t. Måske har SBB dem i overskud efter at de har fået/får leveret Girono (der ikke er kurvestyret)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

3 flyttefirma tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen