Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)
Hvorfor at det nødvendigt med to værksteder til IC4, når vi ikke har alle de togsæt som vi havde regnet med? Der er et på Sjælland ud over det i Århus. Godt nok skal de nok også mere på værksted, men så meget?
Sikkerhed er selvfølgeligt altid en faktor som bør tages med i overvejelserne. Har der været nogle ulykker på de baner for nyligt af en karakter der kan undgås med de nye signaler?
Jeg er ked af at høre om at det er trælst for de 40.000 indbyggere i Esbjerg. Hvad med de 250.000 i Århus plus dem i Vejle, Fredericia, Horsens, Odense?
Mens at persontogkm steg for alle de europæiske lande, så peger statusrapporten på at den er faldet i Danmark siden 2013. Måske er det en grund til ikke bare at lade stå til, men prøve at gøre det bedre. Alternativet er at LAs venner i busselskaberne overtager transporten, og persontransport med jernbanen forbliver inde i den nuværende dødsspiral, hvor at den sultes økonomisk fordi at den leverer en dårlig service, og den leverer en dårlig service fordi at den udsultes. En selvopfyldende profeti. BDK og DSB skal være glade for der er næsten fire år til et nyt valg, og at rød stue sidder godt i det, for mange af de nuværende problemer vil ikke være løst i 2024.