Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)

af Gæst42, tirsdag 26. januar, 2021, 23:33 (78 dage siden) @ Michael Deichmann

Det er ikke makshasthigheden vi snakker om, bliver bremsekurven ligeså god på CBTC som den er på HKT, ja eller nej?

Da al hardwaren er den samme bør der kunne opnås samme bremseegenskaber med CBTC som med HKT. Det er et rent softwareproblem som åbenbart ikke er lige til at løse, men det burde altså være muligt.

Problemet er at softwaren i modsætning til en lokomotivfører ikke på samme måde kan forudse hvornår det er glat og bremsningen skal indledes før.

Jeg kan kun gætte, men måske har projektet i virkeligheden nedprioriteret løsningen (eller kørt løsningen ud på et projektmæssigt sidespor) for at sikre fremdrift i udrulningen. Politisk kunne jeg godt forestille mig at udrulningen er vigtigere end nogle bremsekurver.

Ja naturligvis er den det, ellers ville man ikke udrulle på Ring- og Farumbanen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen