Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)

af larsht, 26/1 2021, 23:51 (1623 dage siden) @ Gæst42

Problemet er at softwaren i modsætning til en lokomotivfører ikke på samme måde kan forudse hvornår det er glat og bremsningen skal indledes før.

Til gengæld kan togene snakke med systemet og derved ændre bremsekurven for efterfølgende tog.

Dine indlæg giver det indtryk at du har indsigt i hvordan togene virker, men en ret dårlig indsigt i hvordan CBTC-anlægget virker. Skulle du være lokomotivfører på S-tog vil jeg på det bestemteste anbefale du hiver fat i nogle af dine instruktører og får gjort noget ved det, da det så tydeligt går dig på hvordan du tror anlægget virker.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Valby Gasværk
Valby Gasværk

Valby Gasværk åbnede i 1907 og fik fra starten leveret stenkul fra gasværkshavnen i Københavns havn via en 5 km lang jernbane ejet af gasværket. Her er historien om Valby Gasværks jernbane, lokomotiverne og vognene.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak