Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)

af larsht, tirsdag 26. januar, 2021, 23:51 (523 dage siden) @ Gæst42

Problemet er at softwaren i modsætning til en lokomotivfører ikke på samme måde kan forudse hvornår det er glat og bremsningen skal indledes før.

Til gengæld kan togene snakke med systemet og derved ændre bremsekurven for efterfølgende tog.

Dine indlæg giver det indtryk at du har indsigt i hvordan togene virker, men en ret dårlig indsigt i hvordan CBTC-anlægget virker. Skulle du være lokomotivfører på S-tog vil jeg på det bestemteste anbefale du hiver fat i nogle af dine instruktører og får gjort noget ved det, da det så tydeligt går dig på hvordan du tror anlægget virker.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hjørring Privatbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak