Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)

af Scharfenberg, onsdag 27. januar, 2021, 06:42 (310 dage siden) @ Peter Christensen

Tillad mig
Men lokal banen her Roskilde Holbæk har godt nok fået et ekstra spor.
Men det har ikke givet flere afgange i døgnet eller mere præsis afgange.
Aflyses fir et godt ord.

Bob-Bob.....nu kan jeg så stadig huske da strækningen var enkeltsporet fra Lejre til Kb.
Der var normalt 1 tog i timen hver vej. I myldretiden lidt flere - lidt med hvordan krydsninger kunne passes ind.
Nu haves tog hver halve time til/fra Holbæk + et hurtigtog til/fra Kb hver time. I myldretiden suppleres dette med lidt flere afgange.
At nogle afgange så aflyses er en helt anden sag, men pladsen er der via dobbeltsporet og der skal ikke indregnes en masse tid til krydsning undervejs.

@Hummel:
Desuden er strækningshastigheden øget fra 120 til 160 km/t, og man er gået i gang med at elektrificere.
Ifølge BDK's strækningskort har Roskilde-Holbæk status af 'regionalbane' og den enkeltsporede 'Holbæk-Kalundborg' er lokalbane. Dog ikke at forveksle med sådan en Lokaltog kører på.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen