Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)

af mikedk2100, 27/1 2021, 12:10 (1633 dage siden) @ TroelsH

Det her handler ikke kun om BDKs selvfedhed, men om jernbanens attraktivitet i forhold til biler. Da vi har oplevet en nedgang i trafiktallet på banen siden 2013, mens at det ikke er tilfældet i udlandet, så bør man tage det alvorligt hos BDK og DSB. Man kæmper ikke kun om kunderne på jernbanen, men om kunderne med bilerne.

Det bliver bedre lige om lidt har det lydt i over 10 år - sådan er svaret stadig fra DSB, Banedanmark og politikerne. Om lidt bliver det bedre... Denne gang har vi en plan, der holder.

Der er noget Egon Olsen over deres visioner og planer, som altid går galt og aldrig holder.

Men stor respekt for, at du kæmper.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MZ1412GDSHFHJ MF1043
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak