Opgradering af infrastruktur kan øge kapaciteten på Øresund (Generelt)

af andersj @, Aalborg, onsdag 27. januar, 2021, 17:45 (73 dage siden) @ Frank Poulsen

Hvorfor skal to ekstra spor mellem Ørestad og Kastrup koste det samme som en 35 km lang nybygget højhastighedsbane på Vestfyn?

Sagt på en anden måde: Hvordan kan nogle i ramme alvor foreslå et projekt til den pris? Har man slet ingen realitetssans?


Ja det kan i den grad undre! Men det er vel fordi man skal gennem Tårnby som på ingen måde er forberedt og nærmest i tunnel jo. Antager jeg. Men det virker absurd høj pris ja.

Det er sandsynligvis Tårnby-Kastrup der er udfordringen, men til den pris står gevinsterne ikke mål med omkostningerne. Men det er vel også derfor at man i Ring Syd projektet kun arbejder med ekstra spor ved Ørestad eller evt. Kalvebod-Ørestad.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen