Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Orkidé og Flagermustræer får indflydelse på nyt Værksted (Generelt)

af OLL, Ballerup, 28/1 2021, 09:36 (1155 dage siden) @ andersj

Det er ikke planlagt at Vectron, Talgo-vognene og dobbeltdækkervognene skal køre mellem Sjælland og Jylland.


Der skal da køre Vectron+Talgo fra København til Hamborg via Storebælt. Talgo-vognene kommer længe før Femern står klar.


Jeg mente også på længere og mere permanent sigt. Der går jo også nogle år inden værkstedet i Næstved er færdigt.


Værkstedet i Næstved skal stå klar i 25, Femern forbindelsen skal stå klar i 29-30, og vognene bliver leveret omkring K23. Jeg ved at KAC er blevet forespurgt om der kan laves service derude og det er der sagt god for, så der skal ombygges/udbygges ude hos os.


Interessant. Jeg har nemlig undret mig over hvor man ville servicere/vedligeholde vognene i overgangsperioden, da lyntogshallen på OBV jo ikke er lang nok til en hel stamme.

Vi har plads til 5 MF'ere eller 4 MG'ere inde i hallen ude i Kastrup.

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

HectorrailIndsend billeder

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak