Orkidé og Flagermustræer får indflydelse på nyt Værksted (Generelt)
Værkstedet i Næstved skal stå klar i 25, Femern forbindelsen skal stå klar i 29-30, og vognene bliver leveret omkring K23. Jeg ved at KAC er blevet forespurgt om der kan laves service derude og det er der sagt god for, så der skal ombygges/udbygges ude hos os.
Interessant. Jeg har nemlig undret mig over hvor man ville servicere/vedligeholde vognene i overgangsperioden, da lyntogshallen på OBV jo ikke er lang nok til en hel stamme.
Vi har plads til 5 MF'ere eller 4 MG'ere inde i hallen ude i Kastrup.
... og Talgo stammerne bliver 182 meter lange uden lokomotiver og 220 meter med en EB i hver ende. Så det er der jo fint plads til ude ved jer.
Vognene er der intet problem med, der er masser af rum til loftet, men vi har ikke kørestrøm inde i hallen, så lokomotiverne har vi ikke mulighed for at få ind som det er nu.
Så får i nok en Köf.
Der er visse tiltag i spil, Köf, Crab eller få lavet kørestrøm indendørs (vi håber på det sidste!).
Især når der skal køres i "sandwich" kræver det noget rangering. Men der skal vel laves kørestrøm før eller siden til når de nye togsæt engang kommer?
Har lige kigget på specifikationerne på Crab og er overrasket over at selv den mindste "palleløfter" version kan trække en hel Talgo stamme på 288 tons.
--
Mvh Anders