Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)
Jeg skal ikke kloge mig, men hvis der kommer en kombiterminal i Køge, kunne man så ikke bare køre nogle tilbringertog til/fra henholdsvis Maschen og Skåne Malmø/Helsingborg, så sparer vi da en rangerbanegård i Køge, der var tidligere planer om noget på de kanter, men strandede grundet beboerprotester? Med venlig hilsen Bent Jensen
Problemet er vel at der er kapaciteysproblemer over Øresundsbroen og hen over Amager.
Derfor giver det vel mest mening at godstoge er så lange som muligt?
Der er vel ikke meget gods fra Skåne som kun skal til Køge / Sjælland?
Sydfra giver det vel mest mening at godstogene er så lange som muligt.
Der kommer vel restriktioner for antal godstoge igennem Fehmern-forbindelsen som det også gælder på Øresund og i Store Bælt tunnellen?
Så det er nok svært at samle godsvogne nok i Køge til en regulær rangerbanegård.
Den kombiterminal Køge Havn drømmer om er vel primært tiltænkt at omlade fra skib til lastbil eller omvendt. Til jernbane er der næppe meget gods? Gods med skib ankommer næppe til Køge for så at blive kørt til Jylland og omvendt?
--