Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

EB 3206, 3207 og 3208 i Padborg (Generelt)

af Scharfenberg, 29/1 2021, 11:55 (1155 dage siden) @ esni

Det er meget diskrete logoer i forhold til finnernes og i forhold til hvad vi har haft før. De kan være lette at forveksle med DBs fragt lokomotiver i næsten samme tone også uden stort logo. Kan de ikke få malet et fint vingehjul på som det de afløser havde, så folk kan genkende det?


Måske DSB ikke er så stolt af deres navn ?


'Skal dansken i verden kæmpe
men skjuler han åsyn og navn
Jeg ved hans ånd er ej ægte
Jeg tager ham ej i favn'

Eller også er det nuværende DSB-design bare udtryk for 'diskretion en æressag'.

De diskrete logoer kan også være et udtryk for, at den magtfulde folkestemning af DSB-hadere bl.a. her på forummet har trynet DSB i en grad, at man nu og de kommende år ikke ønsker at bruge for store armbevægelser herunder heller ikke i forhold til logo og design. Så bliver man jo bare skudt i skoene, at man 'er for meget'.

Faktisk er der stor forskel på DB's Verkehrsrot og DSB's røde farve. DB's er jo næsten orange. Og jo, DSB's loko-design minder meget om ÖBB's, men da vi ikke for alvor ser dem på vores breddegrader, er der vist ikke den store risiko for forveksling.

Personligt kunne jeg godt tænke mig, at man folierede (nogle af) EB'erne med reklamebudskaber. Gerne nogle der kan læses på afstand fx, når toget kører over en motorvej og andre veje. Engang så jeg et billede med en reklame bag på en bybus i Oslo: Denne ledbus kan fjerne en kilometer motorvejskø. Forestil jer det på siden af en EB'er: Dette eltog med 400-600 siddepladser kan fjerne x antal km motorvejskø.

Det nye DSB-design er mere end bare små logoer og knaldrøde lokomotiver. Designet vil for alvor træde i karakter, når DSB's vogne og togsæt får det nye røde/sorte/grå design.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak