Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)

af steenth, 29/1 2021, 18:53 (1175 dage siden) @ TroelsH

Hvem siger at Tyskland ikke åbner op for 1000 m lange tog på langt sigt på udvalgte strækninger? Det er ikke praktisk at sende tog i flere afdelinger, men det mere praktisk at sende et hel tog fra en rangerbanegårde til en anden, hvor toget kan igen kan deles, så de kan komme masse destinationer (både lokalte og endnu en rangerbanegård)


Der kan vist være mulighed for det rundt om Hamborg og de kan modtage dem. Det som er i det, er at det ikke er super effektivt at sende alle togstammer til rangering, da rangering 1) koster og 2) tager tid. Hvis svenskerne i stedet kan samle stammer af 2x740m, hvor at en hel stamme kan sendes til Polen og kun skal slutrangeres og en anden til Italien, så gør det meget for at øge effektiviteten.

Det ligner at du misforstår mig. Fra Skåne sender man tog til flere store og centrale knudepunkter syd for Danmark. Enkelte steder kan man kører med 1000 m lange tog. Andre tog kører med kortere maksimal længde efter den rute man kører.

Ellers kan man kører et lang tog til fx Machen, hvor bagende sættes af og resten kan hurtig forsætte videre til den endelige destination med den længde som passer i strækningen.

låst
1517 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB MT155
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924

Her er tekst og billeder fra jubilæumsskriftet "Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924", der fortæller om banens forhistorie, anlæggelse og første 25 år. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak