Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)

af TroelsH, 29/1 2021, 20:30 (1176 dage siden) @ Svend

Hvem siger at Tyskland ikke åbner op for 1000 m lange tog på langt sigt på udvalgte strækninger? Det er ikke praktisk at sende tog i flere afdelinger, men det mere praktisk at sende et hel tog fra en rangerbanegårde til en anden, hvor toget kan igen kan deles, så de kan komme masse destinationer (både lokalte og endnu en rangerbanegård)


Der kan vist være mulighed for det rundt om Hamborg og de kan modtage dem. Det som er i det, er at det ikke er super effektivt at sende alle togstammer til rangering, da rangering 1) koster og 2) tager tid. Hvis svenskerne i stedet kan samle stammer af 2x740m, hvor at en hel stamme kan sendes til Polen og kun skal slutrangeres og en anden til Italien, så gør det meget for at øge effektiviteten.

.
Læs nu hvad der bliver henvist til: Der kan køre 835 meter godstog til Hamburg i dag og det er en undtagelse fra den almindelige 740 meter regel.

Det jeg skriver er at tyskerne er så småt ved at forberede at kunne håndtere tog på op til 1000m i Hamborg fra Femern (modtagespor på Machen og rundt om HB) , men de kan det ikke i dag (da hele strækningen endnu ikke er lavet til det og der ikke er nogen plan om det - bare at man forbereder den infrastruktur man bygger nu til tog på 1000m på strækningen).

Står de to udsagn i modsætning til hinanden?

låst
1500 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak