Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)

af My1202, 30/1 2021, 10:14 (1176 dage siden) @ TroelsH

Alt gods der kan køres på en lastbil, halvfabrikata, tomater, øl og vaskemaskiner til kemi og stål, dvs råstoffer, kan også køres på en lommevogn eller i en container.

Du skylder at forklare hvorfor at man skal sende og betale for at sende en trækker og en chauffør med hele vejen fra Italien for at køre et læs gear til Danmark, når shipping firmaet kan sende deres trailer ud til det italienske firma, fylde den med elmotorer, køre den til en kombiterminal i Italien, sætte den på en togvogn, fragte lommevognen med traileren til Danmark, køre den til en kombiterminal, løfte traileren af som køres ud til modtageren af en lokal chauffør med sin egen trækker der arbejder for shippingfirmaet.

Jeg har ikke skrevet eller omtalt at man skulle have en chauffør fra Italien med på noget tog.

Jeg har anført at man kunne flytte op mod 500.000 lastbiler som Scandlines årligt overfører, til en rullende landevej mellem Nykøbing Falster og til måske Kastrup ved siden af Øresundsbroen.

Antal er så stort at der nok ville være afgang hver time døgnet rundt i hver retning.

Så lokalt kan der fjernes mange lastbiler i Østdanmark og tilsvarende sikkert mellem Padborg og Nordjylland.


Jeg er fuldstændig enig i at kan gods sendes med jernbane fra Sydeuropa til Skandinavien er det fint.

Problemet ligger i at dels er der mange transporter med frugt og grønt som ikke kan bruge 2-3 døgn på turen med jernbane dels er der gods hvor såvel afsender som modtager ikke ønsker at godset er uden opsyn.
Det kan være dyre maskiner, elektronik, specialfremstillet varer som passer dårligt i en container etc.

Og gods indenfor landers grænser giver ikke meget mening via skinnenettet.

--
[image]

låst
1482 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak