Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)

af My1202, 30/1 2021, 11:58 (1154 dage siden) @ TroelsH

Som jeg skrev i en anden post, der er intet der tyder på en sådan efterspørgsel på en rullende landevej, og igen hvis der er tale om transitgods, så kan det for 80-90% vedkommende flyttes over på lommevogne uden trækkeren/chauffør, eller hvor de østeuropæiske chauffører henter det i Puttgarden og kører ud i Europa.

Sikkert. Men lastbilerne ankommer idag til Danmark og du er godt nok naiv hvis du tror at det vil ændre sig indenfor de næste 15-20 år.
Problemet ligger i Tyskland. Der er IKKE kapacitet til at tage ret mange flere godstoge nord/syd.


[image]

Her fra en svensk-dansk rapport.

https://cdn.copcap.com/hubfs/_Greater%20Copenhagen_/Website%20_DK_SE/PDF/Ett%20sammanh%...

Det man skal gøre, og bør gøre efter min mening, er at lave road pricing for lastbiler i Danmark og for særligt transit lastbiler skal pålægges en afgift. Vi skal desuden fjerne afgiftsrabatten på diesel.

Det må du tage med steenth.
Han er imod tvang.
Og så glemmer du at min. 90 % af lastbilerne på de danske veje fortsat vil køre. Blot bliver det dyrere for os alle.
Fed ide;-)


For min skyld kan vi godt lave rullende landveje, hvis der så er efterspørgsel til det, men det er ikke en politisk beslutning, men noget markedet bestemmer.

Havde det ikke været for nogle politikere på højre side inden åbningen af Store Bælt forbindelsen, havde der kørt lastbiler på rullende landevej herhjemme mellem Taulov og Høje Taastrup!


https://ing.dk/artikel/danske-stat-har-favoriseret-diesel-42-milliarder-siden-2008-226929

--
[image]

låst
1461 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak