Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)

af OLL, Ballerup, 30/1 2021, 12:33 (1153 dage siden) @ My1202

Problemet ligger i at dels er der mange transporter med frugt og grønt som ikke kan bruge 2-3 døgn på turen med jernbane dels er der gods hvor såvel afsender som modtager ikke ønsker at godset er uden opsyn.
Det kan være dyre maskiner, elektronik, specialfremstillet varer som passer dårligt i en container etc.

Og hvor lang tid tror du det tager at flytte frugt og grønt fra de sydeuropæiske lande med lastbil? Hvis du antager at en lastbilchauffør må køre 9 timer om dagen med maks 80-90 km/t, hvilket ikke er gennemsnittet, så kan turen fra Syditalien og Sydspanien godt tage mere end de nævnte 3 dage.

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

låst
1467 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak