Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)
Problemet ligger i Tyskland. Der er IKKE kapacitet til at tage ret mange flere godstoge nord/syd.
Det har jeg ikke set nævnt. Kan du henvise til noget dokumentation?
Læs dette!
http://www.xinhuanet.com/english/2018-10/31/c_137570113.htm
Og så glemmer du at min. 90 % af lastbilerne på de danske veje fortsat vil køre. Blot bliver det dyrere for os alle.
Fed ide
Hvad er det for nogle lastbiler du mener fortsat vil køre? I første omgang må det handle om at få transittrafikken over på bane.
Alle de lastbiler som IKKE får deres gods overført til jernbane (= stort set alle lastbiler til og fra Skandinavien i de næste 15-20 år).
Havde det ikke været for nogle politikere på højre side inden åbningen af Store Bælt forbindelsen, havde der kørt lastbiler på rullende landevej herhjemme mellem Taulov og Høje Taastrup!
Det havde fordyret transport for os alle, fordi at vi nu både skal betale for lastbiler, chauffører og for toget og terminalen og den ekstra tid det tager. Det vil fordyre transporten frem for ren landevej eller lommevogn.
Nej.
Det er jo tale om lastbiler i transit.
Det havde sparet os for ulykker, slid på asfalt, reduceret trængslen på motorvejene og det bar nordmænd og svenskere som havde fået dyrere vare!
Men havde du læst de forskellige rapporter nøje, så ville du også vide at INGEN godstransportør på jernbaneområdet evner at tjene penge!
--