Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)

af TroelsH, 30/1 2021, 14:26 (1181 dage siden) @ My1202

Læs dette!
http://www.xinhuanet.com/english/2018-10/31/c_137570113.htm

Og så glemmer du at min. 90 % af lastbilerne på de danske veje fortsat vil køre. Blot bliver det dyrere for os alle.
Fed ide;-)

"According to the IW traffic expert, there are still sufficient capacities in northern Germany, but on important railway routes such as the Rotterdam-Genoa connection, the situation would be quite different."

"According to Puls, this would not necessarily entail the construction of additional rails. Modernizing the infrastructure, such as signal technology, would be just as conceivable. This would allow trains to run at faster intervals or longer trains to transport more goods at once. "

Man er altså allerede i gang med at gøre noget ved det, og det var i 2018.

Om lastbilerne, og her går jeg ud fra at vi kun snakker transit trafik, kører på lommevogene eller rullende landveje er vel det samme? De er væk fra vejene.

Alle de lastbiler som IKKE får deres gods overført til jernbane (= stort set alle lastbiler til og fra Skandinavien i de næste 15-20 år).

Dem kan vi ordne ved at øget roadpricing for dem i transit. Kommer i 2025. For 90% af dem er der ingen grund til at fragte trækkere og chauffører rundt. Det er bare spild. Det er også det de skriver i den svenske rapport.

Havde det ikke været for nogle politikere på højre side inden åbningen af Store Bælt forbindelsen, havde der kørt lastbiler på rullende landevej herhjemme mellem Taulov og Høje Taastrup!


Det havde fordyret transport for os alle, fordi at vi nu både skal betale for lastbiler, chauffører og for toget og terminalen og den ekstra tid det tager. Det vil fordyre transporten frem for ren landevej eller lommevogn.


Nej.
Det er jo tale om lastbiler i transit.
Det havde sparet os for ulykker, slid på asfalt, reduceret trængslen på motorvejene og det bar nordmænd og svenskere som havde fået dyrere vare!

Så du vil have en særregel med tvang for lastbiler i transit? Den tror jeg ikke at du får solgt i EU.

Men havde du læst de forskellige rapporter nøje, så ville du også vide at INGEN godstransportør på jernbaneområdet evner at tjene penge!

Det er rigtigt, men det er fordi at lastbilerne inddirekte subsidieres via bilerne. Når lastbilerne betaler for deres faktiske slid på vejene og klimabelastning, så bliver det mere fornuftigt.

låst
1474 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak