Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)

af My1202, 30/1 2021, 20:56 (1154 dage siden) @ steenth

Det havde sparet os for ulykker, slid på asfalt, reduceret trængslen på motorvejene og det bar nordmænd og svenskere som havde fået dyrere vare!

Hvor stor er trængslen på Sydmotorvejen? Jeg har ikke noget problem med at holde farten oppe pga. lastbiler. Slid fra lastbilerne betales via en afgift, som snart omlægges til en kilometerafgift. Hvad er antal ulykker? Det er motorvej det meste af strækningen imellem broen og færgerne i Rødby, hvor hovedparten af trafikken i transit er. Det er det mest sikre vej som findes.

Nu ved jeg jo ikke hvornår du kører på Sydmotorvejen.
Men frem til 11. marts 2020 ville du på en tur mellem kl. 6 og kl. 8 morgen fra Vordingborg og nordpå overhale adskillige lastbiler fra Sverige, Holland, Frankrig, Spanien og flere af trailermotorvognene ville være fra de baltiske lande.
Når du nåede til sammenfletningen lige efter Lellinge ville trafikken gå delvist i stå og resten af turen foregå med 40-70 km i tæt kø ad alle 4 spor.
Før udvidelsen af Køge Bugt motorvejen til 4 spor startede køen mellem Lellinge og Herfølge.

Men jeg var nok så naiv at tro man gerne på dette forum så at jernbanen kørte med mere gods end tilfældet er i dag.

Lastbiler i transit vil vedblive med at køre indtil der på europæisk niveau laves regler der gør det attraktivt at benytte skinner frem for asfalt.

At 500.000 chauffører årligt skulle holde en pause på 2-3 timer medens deres lastbil blev kørt fra Nykøbing til Kastrup er dem vel undt.
Kørte de selv ville turen tage 2 timer og de havde ingen pause.

Men hvorfor plukke de lavthængende frugter og gøre noget for miljø som sikkerhed.

--
[image]

låst
1426 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak