Ekspresgruppen i Altinget (Trafikpolitik)

af Steen Koefoed, lørdag 30. januar, 2021, 22:56 (75 dage siden) @ KKLD

God artikel! Hvad er egentlig næste skridt for forslaget hvis det skal blive til noget? Kan det komme med som en del af førerløse S-tog?

Og hvordan vil man håndtere end HH-forbindelse som måske snart bliver til noget? Førerløse S-tog til Helsingborg og ikke videre?

Hmm, er 19 mia for en togtunnel til kun 7000 nye daglige passagerer ikke mange penge? Rapporten siger, at togene ikke vil være i stand til at reducere biltrafikken over Øresund med mere end 1 pct. Og skal man så ved samme lejlighed omgøre beslutningen om at løsrive sig fra det notorisk ustabile svenske tognet? Men en S-tog endestation i Helsingborg gør nok ikke projektet mere attraktivt, så den synes jeg også er svær at tro på.

Jeg skal ikke gøre mig klog på processen herfra. Det er ikke en del af de førerløse S-tog, men i takt med at de førerløse S-tog realiseres, bliver muligheden for at kunne sende dobbelt så mange, og halvt så lange tog afsted jo en meget attraktiv mulighed.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen