Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)

af steenth, 31/1 2021, 10:27 (1153 dage siden) @ My1202

Det havde sparet os for ulykker, slid på asfalt, reduceret trængslen på motorvejene og det bar nordmænd og svenskere som havde fået dyrere vare!

Hvor stor er trængslen på Sydmotorvejen? Jeg har ikke noget problem med at holde farten oppe pga. lastbiler. Slid fra lastbilerne betales via en afgift, som snart omlægges til en kilometerafgift. Hvad er antal ulykker? Det er motorvej det meste af strækningen imellem broen og færgerne i Rødby, hvor hovedparten af trafikken i transit er. Det er det mest sikre vej som findes.


Nu ved jeg jo ikke hvornår du kører på Sydmotorvejen.
Men frem til 11. marts 2020 ville du på en tur mellem kl. 6 og kl. 8 morgen fra Vordingborg og nordpå overhale adskillige lastbiler fra Sverige, Holland, Frankrig, Spanien og flere af trailermotorvognene ville være fra de baltiske lande.

Du bygger dit argument på en ophobning af trafik om morgen... Det kunne forklares med at de starter samtidig efter en overnatning.... jeg kører tit i eftermiddagsmyldretiden i mod syd, hvor lastbilstrafiken er mere spredt. Og det er kun halvdelen af lastbillerne, som tager færgen fra Rødby, som er i transit. Resten er varetransport til/fra Sjælland - det bliver ikke flyttet til bane med rullende landevej..

Men jeg var nok så naiv at tro man gerne på dette forum så at jernbanen kørte med mere gods end tilfældet er i dag.

Du er på total vildspor med rullende landevej. ... Det er bedre at flytte til fx kombitrafik, med fx trailere og veksellad.

Lastbiler i transit vil vedblive med at køre indtil der på europæisk niveau laves regler der gør det attraktivt at benytte skinner frem for asfalt.

Hvad vil du gøre for tyskerne. Lastbillerne skal jo kører dernede for at komme til

Men hvorfor plukke de lavthængende frugter og gøre noget for miljø som sikkerhed.

Det vil være tvivlsomt om det vil giv noget sikkerhedsmæssigt, når lastbiller til af den sikre motorvej ad almindelige veje til terminalerne., hvor hovedparten af ulykkerne sker.

låst
1380 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak