Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)

af My1202, 31/1 2021, 21:16 (1172 dage siden) @ William Skov

Nu var det jo spørgsmålet om at få gods på skinner og reducere kørsel med lastbiler på landevejene.
EU's mål er at godstransporter over 300 km skal flyttes til jernbane og skibe.

I Danmark har vi ikke mange destinationer hvor der er min. 300 km imellem.


Ole Larsen kører hver dag, flere gange om ugen, både modul og almindelige sættevognstog, fra deres facilitet ved Avedøre Holme til Frederikshavn med henblik på at sende varer til Norge. Jeg så dem, da jeg selv kørte, køre via storebælt, så bliver den tur hurtigt over 300 km.


1. Jeg skrev at drr ikke var mange destinationer over 300 km. Så fint du har fundet en.
Måske du så skulle spørge samme Ole Larsen hvorfor han ikke sender det med toget?

Gætter på at det dels ikke er muligt, dels giver logistikproblemer i Norge og hvis der endelig var en godsoperatør som brugte jernbanen, så viæle det være dyrere.
Der er en grund til at antallet af godsoperatører på jernbaneområdet er så få. De kan ikke tjene penge - desværre.


Hovsa. Der var sørme en forbindelse til Norge med tog, men det kan jo ikke lade sig gøre. Det er jo med konventionelle vogne og omlæsninger med gaffeltruck...

https://dk.dbcargo.com/rail-danmark-dk/metaNavi/presse/nyhedsarkiv/ny-forbindelse-til-n...

Så må vi jo håbe at Ole Larsen har behov for at godset ender i Trondheim.

--
[image]

låst
1414 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

DSB Rutebiler - Fra Statsbanerne til Combus

DSB Rutebiler - Fra Statsbanerne til Combus. Pris 380 kr.

Læs mere
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
DSB MZ1458

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak