Ekspresgruppen i Altinget (Trafikpolitik)

af My1202, mandag 01. februar, 2021, 09:28 (74 dage siden) @ Steen Koefoed


Hmm, er 19 mia for en togtunnel til kun 7000 nye daglige passagerer ikke mange penge?


Jo. Men udover 7.000 nye passagerer sikrer den jo også driften på S-tog strækningerne ved nedbrud /problemer mellem Hovedbanegården og Østerport.

Sorry, min kommentar kunne let misforstås. Jeg kommenterede rapporten vedr. HH tog forbindelsen og ikke eksprestunnellen. Nej, jeg ser det netop sådan, at det samme beløb spenderet på en eksprestunnel vil kunne skabe flere nye passagerer, erstatte mere biltrafik og give mere stabilitet i hele Hovedstadsregionen jævnført med HH forbindelsen.

Jeg er helt enig.
Eksprestunnellen er en rigtig god idé!
Den sikrer den kollektive trafik i HELE hovedstadsområdet og giver adgang til dele af København som er dårlig dækket med Metro og tog.

Så forhåbentlig kan politikerne se potentialet i oplægget.
HH-forbindelsen (jernbanedelen) giver ikke os i Danmark meget værdi og kræver en ny bane fra Helsingør til Roskilde/Høje Taastrup. En bane som aktuelt ikke vil hjælpe meget på trængselproblemer i Hovedstadsområdet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen