Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tal om lastbiltrafik (Generelt)

af My1202, 2/2 2021, 16:50 (1178 dage siden) @ mikedk2100

I 2018 kørte dagligt ca. 860 lastbiler i transit mellem Sverige og Tyskland via Sjælland.


Jeg har lidt svært ved at se, hvad set skulle hjælpe på trængslen at fjerne ca 860 lastbiler fra fx Køge Bugt motorvejen, der dagligt har ca 133.000 biler.

At der går et par år længere før vejen skal udvides eller der skal bygges en ny!


Belært af andre her på forum, så bliver den plads hurtigt overtaget af andre biler, der skaber ligeså meget trængsel og ligeså mange ulykker. De slider godt nok ikke så meget på vejene.

Ja. Og sjovt nok af folk som gerne vil passe deres arbejde men har opgivet DSB og Banedanmark.


De der 10-15-20 år du snakker om er jo ikke længe, set i det perspektiv, at os jernbanekunder har været udsat for IC4-skandalen og dets katastrofale følgevirkninger i nu snart 15 år. Og der er stadig langt til enden af tunnellen. De færreste synes det er et problem.

Spørg dem som kører ind mod København hver morgen om de ikke gerne ville slippe for en del lastbiler.
Og selv om man har forlænget den strækning på Sydmotorvejen hvor elefantvæddeløb er forbudt, overhales der stadig.

Men fint man ikke synes det er et problem.
Kan vi så ikke aftale at INGEN fremover peger på såvel øltog som containertoget mellem Aarhus og Høje Taastrup.
Begge transporter mindre mængde gods end det som kan fjernes mellem Nykøbing Falster og Kastrup.

--
[image]

låst
1285 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak