Tal om lastbiltrafik (Generelt)
MY1202
Når du ikke forstår at det er dyrere at betale for en chauffør i 42-45 i forhold til 27 timer så ved jeg ikke hvordan jeg skal forklare det. Hviletidsregler har en stor betydning for omkostninger. I dette tilfælde betyder de 9 timer på toget fra Marchen til Markeryd en stor forskel i antal timer.Og rullende landevej Nykøbing - Kastrup?
Nej det er ikke en overvejelse værd.Slut herfra
P.Jensen
Hvad har hviletidsregler at gøre her på den tur du beskriver.
Hvis turen indebærer at man vælger vejen op gennem Lolland Falster og videre via Sjælland til Amager.
Om chaufføren spiser, sover eller drikker kaffe på 2-3 timers togtur fremfor stort set samme tidsforbrug bag rattet er ligegyldigt.
Så nej - jeg forstår ikke hvad du mener eller ønsker at fortælle.
Fint du hellere vil have mere trængsel på de østdanske motorveje og bruge penge på udvidelser og reparationer.
Men mit bud er at du ikke længere selv er tvunget til at køre ind til København hver morgen fra Sydsjælland.
--