Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tal om lastbiltrafik (Generelt)

af My1202, 2/2 2021, 19:38 (1173 dage siden) @ P.Jensen

MY1202
Når du ikke forstår at det er dyrere at betale for en chauffør i 42-45 i forhold til 27 timer så ved jeg ikke hvordan jeg skal forklare det. Hviletidsregler har en stor betydning for omkostninger. I dette tilfælde betyder de 9 timer på toget fra Marchen til Markeryd en stor forskel i antal timer.

Og rullende landevej Nykøbing - Kastrup?
Nej det er ikke en overvejelse værd.

Slut herfra

P.Jensen

Hvad har hviletidsregler at gøre her på den tur du beskriver.

Hvis turen indebærer at man vælger vejen op gennem Lolland Falster og videre via Sjælland til Amager.

Om chaufføren spiser, sover eller drikker kaffe på 2-3 timers togtur fremfor stort set samme tidsforbrug bag rattet er ligegyldigt.

Så nej - jeg forstår ikke hvad du mener eller ønsker at fortælle.

Fint du hellere vil have mere trængsel på de østdanske motorveje og bruge penge på udvidelser og reparationer.
Men mit bud er at du ikke længere selv er tvunget til at køre ind til København hver morgen fra Sydsjælland.

--
[image]

låst
1281 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
Indsend billederSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak