Overdækning af banegraven i Aarhus skrottes/udskydes (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, tirsdag 02. februar, 2021, 19:59 (72 dage siden) @ mpp

Hvad er et Hollandsk kryds?

.
"Det er fortsat muligt at anlægge et perronspor 8 indenfor rammerne af helhedsløsningen. Det er dog Banedanmarks vurdering, at det vil være bedre for trafikviklingen at ombygge det eksisterende perronspor 7 ved en opdeling i en
A og B sektion. Ved hjælp af et omkørselsspor (et hollandsk kryds) vil det være
muligt at afvikle togtrafik med to regionaltog på ca. 110 meter, der kan ankomme/afgå uafhængigt af hinanden."

.
Det er altså rimeligt smart af Banedanmark at komme op med den løsning. Passagererne slipper for at skulle gå "udenom" stationen for at komme til spor 8. (Men de skal lige lære at der kan være to forskellige tog på samme perron. Missede et tog i Holland for 35-40 år siden, fordi jeg aldrig havde set det koncept før. Rigtig perron, forkert tog).

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen