Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tal om lastbiltrafik (Generelt)

af My1202, 2/2 2021, 20:18 (1171 dage siden) @ Frank Poulsen

Jeg ønsker ikke at blande mig i stor stil i denne alenlange debat. Men!

Den tid en lastbil skal vente i Nykøbing, hvis han ikke lige rammer tidspunktet for afgang. Ja så er han nået halvt til Kastrup. Det er simpelthen for kort en strækning til det på nogen måde giver mening. Så skal de køre hver 5. minut næsten. Og i hvilket område omkring Kastrup vil du finde plads til den store omlastezone? Nej det er da vidst helt umuligt.


Hvad vil det da kræve?
Vel næppe meget merer end 2 spor af ca 700-750 meter, mulighed for omløb og en opmarchbås for ca 50 lastbiler ?
Omløb kan måske endda deles med klargøringscenteret i Kastrup?

Nykøbing Falster er valgt fordi ca 25% af lastbilerne kommer til og fra Gedser.
Men lukker Scandlines kan det placeres i Rødby eller da nu Fehmern-forbindelsen er rent dansk, måske på en lejet / købt grund i Puttgarden og turen under bæltet kunne indgå i prisen?


Jeg gentager. Hvor vil du placere de 2 spor og opmarchplads nær banen nær kastrup? Kom gerne med præcis forslag på et kort.

Der er masser af plads. En del er idag parkering på flad mark. Så at placere en parkeringsplads over de 2 spor og opmarchbås vil næppe genere lufttrafikken.

Bygningen vil ikke overstige højden på f.eks. klargøringscenteret.

Ellers har man gentagne gange flyttet kystlinien ud i Øresund.
Så mulighederne er til stede.

--
[image]

låst
1294 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailIndsend billederSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak