Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tal om lastbiltrafik (Generelt)

af OLL, Ballerup, 2/2 2021, 20:36 (1151 dage siden) @ My1202

Hvad vil det da kræve?
Vel næppe meget merer end 2 spor af ca 700-750 meter, mulighed for omløb og en opmarchbås for ca 50 lastbiler ?
Omløb kan måske endda deles med klargøringscenteret i Kastrup?


I så fald skal du spørge DSB om de vil afgive den mængde plads du beder om, hvilket jeg ikke tror de har i sinde. De spor som ejes af BDK ligger i kurver og forholdsvis tætte sporskifter vil gøre det mere end kompliceret.


Begge selskaber ejes da endnu af staten. Så det er ikke umuligt.

Så skal de "bare" flettes ind mellem 2-5 ankomster og afgange i timen af RE, IC, ICL og L+, hvilket er uden at medregne uplanlagte ankomster og afgange. Intet er umuligt, men pladsmæssigt og idet at jeg har min daglige gang derude ser jeg ikke løsningen som plausibelt på nogle måder.

Spor 34-36 bruger primært af Øresundstog som vender hvert 20. minut, nogle gange kan vi bruge dem til at stille afgange eller rep ankomster, spor 33 bruges til afgange fra sporene 43-44 fra KAC, spor 32 bruges primært til afgange, enkelte gange til ankomster, fra sporene 41-42 (hal sporene), og 31 bruges 99,98% af tiden til ankomster.

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

låst
1270 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak