Signalprogrammet - 25 stk AB til Aalborg - Aarhus 2023??? (Generelt)
Der er lige kommet en ny statusrapport, og det undrer mig, at de endnu en gang flere gange skriver at ABs skal bruge til Aarhus-Aalborg.
https://www.ft.dk/samling/20201/almdel/TRU/bilag/167/2336339.pdfDet lyder usandsynligt at der vil komme nyt signalsystem og blive elektrificeret syd for Langå inden alle IC3-toge er udrustet med ECTS. Derudover skal der udføres ret store arbejder på Aarhus H inkl. immunisering inden en vectron vil kunne køre til perron.
Mon ikke at det er en fejl og at det burde være Næstved - Nykøbing falster?
Alternativt skal Dobbeldækkerne køre lukkede løb med en ME i midten fordi alle IC3'erne og Fremtidens Tog skal bruges til Nykøbing Falster/Rødby og Kalundborg/Holbæk...
Hvorfor ME i midten?
Fra rapporten:
"Behov: 25 ABs til brug
på Aalborg-Aarhus 2.
halvår 2023"
Nyt signalsystem tages først i brug ultimo 2024 Aarhus-Aalborg.
Men 25 ME til Aarhus-Aalborg kan vel give 10 minutters drift
Jeg undrede mig også og har spurgt Banedanmark. Jeg lader det vide når jeg hører fra dem.
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k