Signalprogrammet - 25 stk AB til Aalborg - Aarhus 2023??? (Generelt)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, onsdag 17. februar, 2021, 13:20 (162 dage siden) @ anderswb

Der er lige kommet en ny statusrapport, og det undrer mig, at de endnu en gang flere gange skriver at ABs skal bruge til Aarhus-Aalborg.
https://www.ft.dk/samling/20201/almdel/TRU/bilag/167/2336339.pdf

Det lyder usandsynligt at der vil komme nyt signalsystem og blive elektrificeret syd for Langå inden alle IC3-toge er udrustet med ECTS. Derudover skal der udføres ret store arbejder på Aarhus H inkl. immunisering inden en vectron vil kunne køre til perron.

Mon ikke at det er en fejl og at det burde være Næstved - Nykøbing falster?

Alternativt skal Dobbeldækkerne køre lukkede løb med en ME i midten fordi alle IC3'erne og Fremtidens Tog skal bruges til Nykøbing Falster/Rødby og Kalundborg/Holbæk...

Hvorfor ME i midten?

Fra rapporten:
"Behov: 25 ABs til brug
på Aalborg-Aarhus 2.
halvår 2023"

Nyt signalsystem tages først i brug ultimo 2024 Aarhus-Aalborg.

Men 25 ME til Aarhus-Aalborg kan vel give 10 minutters drift :-)

Jeg undrede mig også og har spurgt Banedanmark. Jeg lader det vide når jeg hører fra dem.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing - Rødby - Puttgarden 250 km/t
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen