Signalprogrammet - 25 stk AB til Aalborg - Aarhus 2023??? (Generelt)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, onsdag 17. februar, 2021, 13:20 (53 dage siden) @ anderswb

Der er lige kommet en ny statusrapport, og det undrer mig, at de endnu en gang flere gange skriver at ABs skal bruge til Aarhus-Aalborg.
https://www.ft.dk/samling/20201/almdel/TRU/bilag/167/2336339.pdf

Det lyder usandsynligt at der vil komme nyt signalsystem og blive elektrificeret syd for Langå inden alle IC3-toge er udrustet med ECTS. Derudover skal der udføres ret store arbejder på Aarhus H inkl. immunisering inden en vectron vil kunne køre til perron.

Mon ikke at det er en fejl og at det burde være Næstved - Nykøbing falster?

Alternativt skal Dobbeldækkerne køre lukkede løb med en ME i midten fordi alle IC3'erne og Fremtidens Tog skal bruges til Nykøbing Falster/Rødby og Kalundborg/Holbæk...

Hvorfor ME i midten?

Fra rapporten:
"Behov: 25 ABs til brug
på Aalborg-Aarhus 2.
halvår 2023"

Nyt signalsystem tages først i brug ultimo 2024 Aarhus-Aalborg.

Men 25 ME til Aarhus-Aalborg kan vel give 10 minutters drift :-)

Jeg undrede mig også og har spurgt Banedanmark. Jeg lader det vide når jeg hører fra dem.

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen