Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

25 stk AB for at frigiv IC3 til Aalborg - Aarhus 2023??? (Generelt)

af steenth, 17/2 2021, 13:36 (1163 dage siden) @ anderswb
redigeret af steenth, 17/2 2021, 13:52

Der er lige kommet en ny statusrapport, og det undrer mig, at de endnu en gang flere gange skriver at ABs skal bruge til Aarhus-Aalborg.
https://www.ft.dk/samling/20201/almdel/TRU/bilag/167/2336339.pdf

Det lyder usandsynligt at der vil komme nyt signalsystem og blive elektrificeret syd for Langå inden alle IC3-toge er udrustet med ECTS. Derudover skal der udføres ret store arbejder på Aarhus H inkl. immunisering inden en vectron vil kunne køre til perron.

Jeg har kigget i anlægsplanen - der er elektrificering sat til slutning 2016 (K27) for hele Fredericia-Aalborg Lufthavn, mens nyt signalsystem er sat til 2024 pga. diverse ombygninger på strækningen.

Mon ikke at det er en fejl og at det burde være Næstved - Nykøbing falster?

Alternativt skal Dobbeldækkerne køre lukkede løb med en ME i midten fordi alle IC3'erne og Fremtidens Tog skal bruges til Nykøbing Falster/Rødby og Kalundborg/Holbæk...

Jeg tolker som om at dobbeltdækkerne sammen med Vectron skal frigøre IC3 imellem Næstved og Nykøbing F, så de kan bruges til trafikken til/fra Aalborg. Men det kræver at den nye Storstrømsbro er klar med elektrificering til Nykøbing F. Det er meldt ud at litra ME skal tages ud af drift i løbet af i år.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak