Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Engelbrecht: "Vi vil opleve, at jernbanen kommer ind i ..... (Generelt)

af mikedk2100, 17/2 2021, 20:38 (1160 dage siden) @ Schienenwolf

Orangebilletter hjælper jo ikke pendlerne, som er dem, der skal få jernbanen til at leve.


Og pendlertogene kører (under normale forhold) tomme rundt, fordi rejserne ikke er billige nok, ikke sandt? Og alt det med overbelagte myldretidstog er bare noget, som DSB finder på for at sløre, at rejserne er så dyre, at priserne afholder folk fra at bruge toget, ikke sandt? Næh, jernbanen lever skam udmærket, selv om du gerne vil binde os en løgnehistorie på ærmet om, at den ikke gør på grund af for høje billetpriser.

Jeg skrev om orangebilletterne og at jernbanen skal leve af pendlerne. Alt det andet er noget du har fundet på.

Det er pendlerkortets pris og dækningsområde sammen med det skattemæssige transportfradrag, der skal kigges på. Man bør også allerede nu se på et mere fleksibelt pendlerkort, når vi forhåbentlig skal til at have en del mere hjemmearbejde efter coronaen.

Det kunne fx være et pendlerkort, der kun gælder mandag, onsdag og fredag, fordi man arbejder fast hjemme tirsdag og torsdag. Det pendlerkort vil så gælde 10 uger for den samme pris som man får 30 dage nu. Altså at man selv fordeler de 30 dage man betaler for.


Sådan et kort findes allerede; det hedder Rejsekort. Det giver mere fleksibilitet men giver naturligvis ikke så meget i mængderabat, som Pendlerkortet, i og med at man ikke rejser så mange dage. Sådan er det med alle rabatprodukter, hvor der ydes mængderabat. Jo mere, man bruger Rejsekortet, desto større rabat ydes der. Det kan godt være, at du mener, at der allerede nu se på et mere fleksibelt pendlerkort, men du bør nok lige sætte dig ind i produktudbuddet, inden du udtaler dig om det, så du ikke fremstår som uvidende i debatten.

Ja du har sikkert ret. Der er ingen grund til at ændre noget. Alt er jo så perfekt, og så skal pendlere ikke vove at komme med forslag. Det må jo så være en fejl, hvis DSB allerede har det i støbeskeen (som glade_koege skriver) så du må hellere rette din arrogante galde til dem, for DSB er tydeligvis ved at dumme sig.

Og selvfølgelig skulle jeg have nævnt Rejsekortet - som for os i Østdanmark ikke giver mere rabat jo mere man bruger det. Du virker uvidende, når du ikke selv nævner det. Eller du vidste det måske ikke? Havde du ikke sat dig ordentlig ind i tingene? I øvrigt mener jeg ikke at Rejsekortet er noget godt alternativ til et fleksibelt pendlerkort, og det var derfor jeg slet ikke nævnte det. Men det er nok uden for din fatteevne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland

Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.

Læs mere
DSB MZ1440

Jernbanebøger

På Sporet af 2017

På Sporet af 2017. Pris 230 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak