Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Taksttanker - (var; Engelbrecht: "Vi vil opl..) (Generelt)

af steenth, 17/2 2021, 21:28 (1156 dage siden) @ mikedk2100

Ja du har sikkert ret. Der er ingen grund til at ændre noget. Alt er jo så perfekt, og så skal pendlere ikke vove at komme med forslag. Det må jo så være en fejl, hvis DSB allerede har det i støbeskeen (som glade_koege skriver) så du må hellere rette din arrogante galde til dem, for DSB er tydeligvis ved at dumme sig.

DSB er igang med noget inden for DOT samarbejdet. Movia og DSB's takstfolk snakker sammen.

Og selvfølgelig skulle jeg have nævnt Rejsekortet - som for os i Østdanmark ikke giver mere rabat jo mere man bruger det. Du virker uvidende, når du ikke selv nævner det. Eller du vidste det måske ikke? Havde du ikke sat dig ordentlig ind i tingene? I øvrigt mener jeg ikke at Rejsekortet er noget godt alternativ til et fleksibelt pendlerkort, og det var derfor jeg slet ikke nævnte det. Men det er nok uden for din fatteevne.

Mængderabat kan give noget fleksibilitet. Men specielt i store byer som København er der mange som bruger pendlerkort meget, hvor mængderabat som i Vestdanmark, ikke er en fordel.

Men hvis man samlede alle transaktioner på rejser og udregnet en pris samlet for fx en måned, så kunne man indfører et betalingsloft på det daglige forbrug samtidig med at man kan rejse ud af det daglige pendlerområde. Ulempe at man ikke kan følge ens saldo løbende. Movia har testet det i lille skala med manuel udregning af prisen med tilbage betaling af for meget betalt beløb - jeg har prøvet at få dem til system til formålet, så det kunne bruges i større skala, hvor det er lettere at håndtere betaling. Fordelen er loft over betaling, da man betaler for den typisk rejselængde. Men det er svært at forklare over for slutbrugere. Men ellers var der positiv stemning over for det forsøg... Også fra dem som deltog i den test.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift

Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.

Læs mere
DSB MX1025

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak