Signalprogrammet (Generelt)

af Peter Christensen, torsdag 18. februar, 2021, 08:36 (53 dage siden) @ anderswb

Hvad har forhindret DB i at gøre det samme med en af deres MZ'ere til kørsel ind og ud af Køge? Det er ganske vidst noget omkostningstungt, men af samme grund har de jo også kunne få støtte af staten til det...

Jeg har været inde på det før og ikke mødt forståelse for det. Derfor gentager jeg gerne: signalprogrammet har potentialet til at fjerne den sidste rest af godstrafik på jernbanen.
DB kender utvivlsomt de forskellige støtteordninger og muligheder. Ergo, der må ligge en vudering af at business casen ikke hænger sammen for nuværende.
Godsoperatørerne får ikke dækket alle deres omkostninger og der er jo også lige "first of class" som koster rigtigt meget.
Hvis ellers lobby-folket kender deres besøgstid på Christiansborg, så kunne støtte til indbygning af ERTMS på godsloko jo blive et element i de kommende infrastrukturforhandlinger.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen