Signalprogrammet (Generelt)

af andersj @, Aalborg, torsdag 18. februar, 2021, 10:34 (161 dage siden) @ Peter Christensen

Last-mile loko er næppe nok til visse af DBs nuværende løb. De kommer til at gå for langsomt med den smugle effekt last mile udgør.
Og iøvrigt: har DB overhovedet last mile loko? Enten bestilt eller leveret?
Transittrafikken med EG ser ud til at forsætte.
Jeg tvivler på at 185'erne, som bruges til transittrafikken i DK, får ERMTS; det er mere sandsynligt at de byttes med en flok 187'er.

Og hvem skulle overtage DBs nuværende trafik, som køres med dieselloko?
Andre operatører, som har My/Mx - med en alder på 60 år eller så?
Det bliver svært at spille "miljøkortet" her....

DB Cargo har indgået en rammeaftale med Siemens om 400 Vectron Dual Mode, med fast bestilling på 100 stk. Jeg tænker at der også lander et par stykker af dem i Danmark om en 5 års tid: https://press.siemens.com/global/en/feature/db-cargo-and-siemens-mobility-conclude-fram...

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen