Signalprogrammet (Generelt)

af Peter Christensen, torsdag 18. februar, 2021, 10:59 (52 dage siden) @ andersj

Det er vel heller ikke for sjov at DB Cargo får gennemrenoveret MZ lokomotiverne hos Tågab, der for de to første lokomotiver har taget 1,5 år hver. MZ 1457 har snart været derovre i et år også.

Det kan også være en måde at gøre lokomotiverne "salgslækre" på - det kunne tænkes at nogle svenskere eller nordmænd gerne ville købe dem når de blev overflødige i DK.
Om jeg ikke husker helt galt, så fik en af Mz'erne fejl på motoren, som gjorde at hurtigste måde at få det lokmotiv tilbage i drift, var at tage en færdigrenoveret motor fra et loko under renovering. Så skal man jo pænt vente på at den motor er ordnet inden lokomotivet går retur.
Ombytningen gav såmænd god mening da DB ikke havde for mange maskiner på det tidspunkt, så det handlede om at holde de få tilbageværende loko i drift - næsten for enhver pris.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
DSB MH4063 flyttefirma tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen