Engelbrecht: "Vi vil opleve, at jernbanen kommer ind i ..... (Generelt)

af Scharfenberg, torsdag 18. februar, 2021, 12:18 (79 dage siden) @ mikedk2100
redigeret af Scharfenberg, torsdag 18. februar, 2021, 12:44

Orangebilletter hjælper jo ikke pendlerne, som er dem, der skal få jernbanen til at leve.

Den primære målgruppe for Orange-billetter er ikke pendlere. Som pendler får du allerede ca. 60 % rabat på dit pendlerkort.

Det er pendlerkortets pris og dækningsområde sammen med det skattemæssige transportfradrag, der skal kigges på. Man bør også allerede nu se på et mere fleksibelt pendlerkort, når vi forhåbentlig skal til at have en del mere hjemmearbejde efter coronaen.

Det kunne fx være et pendlerkort, der kun gælder mandag, onsdag og fredag, fordi man arbejder fast hjemme tirsdag og torsdag. Det pendlerkort vil så gælde 10 uger for den samme pris som man får 30 dage nu. Altså at man selv fordeler de 30 dage man betaler for.

Som nævnt andetsteds kigger man i øjeblikket på mulighederne for mere fleksible pendlerkort. Men så vidt jeg husker, da folk vendte tilbage til kontorarbejdspladserne i august 2020, havde langt størstedelen af både arbejdsgivere og medarbejdere glemt alt om at arbejde hjemme. Jeg mener, at man i august 2020 var tilbage på 85 % af normalen, og motorvejene og indfaldsvejene var igen sandet til. Så udfordringen bliver at få de sidste 10-15 % tilbage, og her kan fleksible pendlerprodukter være en hjælp. Skal man ud over de 100 %, og det skal man, er man nok nødt til at vente på, at de store investeringer i jernbanen efterhånden slår igennem.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen