Taksttanker - (var; Engelbrecht: "Vi vil opl..) (Generelt)

af Niels @, Aarhus, torsdag 18. februar, 2021, 14:11 (78 dage siden) @ Bent Jensen

Se det er nemlig ikke smart, man er tvunget til her i dk at skulle forbi en station for at tanke op, ved ikke hvor man ellers kan tanke op?

Det er man bestemt heller ikke tvunget til - mit rejsekort tankes helt automatisk op, når der ikke er penge nok på det.
Det kræver selvfølgelig, at man én gang for alle går ind på https://www.rejsekort.dk/ og anskaffer sig et rejsekort, og laver en automatisk tank op-aftale.

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår den modvilje mod Rejsekortet, som jeg fornemmer hos nogle.
Jeg har både været pendler, brugt klippekort og alt muligt andet, og jeg har (næsten) altid rejst med offentlig transport, og har aldrig haft det så nemt som nu, hvor jeg har et personligt rejsekort, og ikke behøver sætte mig ind i takstsystemer rundt om i landet og finde ud af, hvordan man køber billet til tog og rutebil, når man skal fra Aarhus til Vorupør via Herning og Thisted, for at besøge venner, børn og børnebørn i Ry, undervise en dag om ugen på et kursus i København osv.
Det er pærenemt - og det virker bare hele tiden. Hvis jeg har glemt at tjekke ud, så klarer jeg det bare via hjemmesiden eller app'en Check Udvej.
Det koster selvfølgelig nogle basører at skabe et så fantastisk landsdækkende system, og jeg betaler gerne lidt mere for den offentlige trafik, når der sker en så markant forbedring, som Rejsekortet.
Men sådan er der jo så meget og så mange forskellige oplevelser af tingene.

Venlige hilsner

Niels H.

--
Niels

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak

Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen