Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Engelbrecht: "Vi vil opleve, at jernbanen kommer ind i ..... (Generelt)

af mikedk2100, 18/2 2021, 14:56 (1162 dage siden) @ Scharfenberg


Det er muligt vi får ca 60% rabat på pendlerkortet allerede, men er det nok? Jeg skal fx betale lidt over 2.000 kr. om måneden for et pendlerkort, som tilmed er låst til én bestemt strækning. Det er jo der overvejelserne om en lille pispotte af en bil ikke er bedre - togturen er alligevel spildtid og en bil er ikke låst til en bestemt strækning.

Togturen er jo netop ikke spildtid, når du kan sove eller arbejde undervejs. Læse en god bog eller det nyeste nummer af Jernbanen. Det kan man pt. ikke i en bil, man er eneste passager i. Heller ikke selv om de 100 % selvkørende og flyvende biler kommer lige om lidt :-P

Det er jo en smagssag - for mig er den spildtid, da jeg ikke må arbejde undervejs. Sove gør jeg om natten, og en god bog kan jeg høre som lydbog i bilen ;)

Det er jo tydeligvis det mange har fundet ud af allerede med den markante stigning af biltrafik vi har set i 10'erne. Jeg tror heller ikke man skal være blind for, at de 8 måneders nedlukning af Sydbanen har kostet mange pendlere hos DSB.

Det er mit indtryk, at rigtig mange er vendt tilbage på Sydbanen - simpelthen fordi der i en normalsituation er for meget kø selv på den 10-sporede del af motorvejen. Og rejsetiderne på Sydbanen bliver kun kortere de kommende år. Og materiellet spritnyt. Bør sagtens kunne konkurrere med en Aygo ;-)

Det er ikke mit indtryk. Jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan det var før sporarbejdet, da jeg først begyndte at pendle på Sydbanen efter nedlukningen, men det er ikke mit indtryk, at det er væltet ind med passagerer. Til gengæld har mange af mine kolleger allerede skiftet DSB ud med bilen, og de kommer ikke tilbage. Nu pendler jeg jo også ud af København skal det siges.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak