Stockholm-Gøteborg på piller (Trafikpolitik)

af Niels @, Aarhus, tirsdag 23. februar, 2021, 11:35 (4 dage siden) @ My1202

Firmaet Skanska foreslår at bygge en bane til 320 km/h mellem Stockholm og Gøteborg på piller istedet for en mere traditionel tilgang med udgravninger etc.

Men rejser det så nogle spørgsmål?
Hvad med larmen på omgivelserne fra en sådan lang "brokonstruktion".
Hvad med holdbarhed? - Holder den i 100+ år?
Hvad med afsporinger / uheld?

Goddag i forummet

Umiddelbart lyder det ganske besnærende, men mon ikke der - udover ovenstående spørgsmål - også vil blive en del diskussion om, hvorledes det vil skæmme naturen med en bane, der vil dominere udsynet på meget lang afstand - og godt nok har svenskerne meget natur at tage af, men alligevel....?
- og så på den anden side, vil en sådan løftet bane have mindre indflydelse på dyrevandringer og færre påkørsler af elge, end en traditionel anlagt bane, og det vil måske være en ide - lidt i lighed med den nye Ringstedbane - at lade en sådan højbane følge motorvejen (E4 og Riksväg 40) mellem Stockholm og Göteborg - dér er udsynet og naturen jo lidt spoleret i forvejen
Ja - det kan blive en interessant og spændende diskussion :-P

Venlige hilsner

Niels H.

--
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1959

DSB plakat 1959
DSB plakat 1959 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
3 rengøring tilbud

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen