ØBBs nye Nightjet design. (Jernbanen i dag)

af Rail, tirsdag 23. februar, 2021, 20:16 (14 dage siden) @ andersj

Tjaahh der er vi ikke enige, syntes 160 km t er rigelig til et nattog, vi behøver ikke skulle ankomme kl 3 om natten til Frankfurt am main eller andre storbyer medmindre man er natteravn.

Med venlig hilsen Bent Jensen


Med 160 km/t kan man bare ikke komme lige så langt som med 230 km/t på en nat. På de kortere ruter kører man selvfølgelig bare langsommere, eller holder pause en times tid om natten.

I aften- og morgentimerne kan det også være en fordel at kunne klemme sig ind mellem øvrige fjerntog, så man ikke kører og bruger en masse kapacitet med 160 km/t når de øvrige tog måske kører op til 250 km/t.

Derudover skal man huske at der er mange sporarbejder om natten, så fint at man kan kører 200-230 en stor del af vejen hvis du skal snegle dig igennem en masse sporarbejde også eller måske ud på en omvej. Det nytter jo ikke hvis man skal lave en ny køreplan for toget hver nat pga. sporarbejder (selvom det internt mere eller mindre er det der sker for nogle tog om natten)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen