Den danske jernbane er ineffektiv og dyr i drift. (Generelt)

af Jens Hansen, onsdag 24. februar, 2021, 10:42 (55 dage siden) @ andersj


Hvis man kigger på udviklingen i passagertal så er der også andre faktorer der spiller ind. Eksempelvis besluttede ministeriet jo at DSB fra K16 ikke længere skulle køre myldretidstog i skolernes ferier. Pendlere har jo ikke ferie i lige så lang tid som skoleelever og ofte heller ikke i de samme uger.

Som jeg husker har DSB også før 2016 haft undladt at køre myldretidstog i sommerferien - men nogen har måske fakta?

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Rønne - Allinge Jernbane
Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere
3 flyttefirma tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen