ØBBs nye Nightjet design. (Jernbanen i dag)

af andersj @, Aalborg, onsdag 24. februar, 2021, 17:19 (49 dage siden) @ XAL Olesen


Strategien hos ÖBB hedder vist at Taurus skal køre fjerntog og Vectron skal køre godstog og muligvis regionaltog. ÖBB's Vectron kan jo kun køre 160 km/t, men de nye Nightjet og Railjet 2 bygges til 230 km/t som Taurus kan køre.


ÖBB har i længere tid testet Vectron til 230 km/t. Måske for at bruge dem foran deres nattog? Der er måske ikke nok Taurus til alle de nattogslinier som ÖBB/Nightjet har i tankerne/på papiret.

Det jeg har læst er at de var koblet bag på en Taurus, da de ikke kan komme op på 230 km/t ved egen kraft. Jeg tror ikke umiddelbart at en Vectron bygget og godkendt til 160 km/t kan ombygges til højere hastigheder.

ÖBB har 332 Taurus lokomotiver, hvoraf en stor del kører med godstog eller regional-/S-tog primært omkring Wien med dobbeltdækkervogne.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MO1846

Jernbanebøger

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs
Pris 280 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen