Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Høring om lokalbanernes fremtidige drift og vedligeholdelse (Trafikpolitik)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 25/2 2021, 06:00 (1127 dage siden) @ Frank Poulsen

Jeg bed især mærke i, at sidst man fik penge til lokalbaner. Ja så var det lånte penge. Sp dem afdrager man på endnu. Vist 40 årige lån.
Så pengene går til afdrag og almindelig vedligeholdelse.

Som det blev sagt fra region Sjælland.
Sendt din bil til alle de service den skal, og den vil alligevel skulle udskiftes på et tidspunkt.

Så løsning nye lån, som skal afdrages, med penge fra andre offentlige transport udgifter.

Så det enest de kom frem til er at sætte sig og finder ud af hvad det rigtige beløb som der er/bruges på lokal banerne.


Ja... Det skulle man ikke tro var så vanskeligt. Selvom Benny lød som om han var uenig i det regionerne fremsagde. Men resten af mødet var der ikke mange kommentarer fra ham. Kristian Pihl virkede lidt overrasket over hvor galt det stod til. Og stillede umiddelbart gode spørgsmål. Men hvorfor skal der en offentlig høring til før han stiller spørgsmål.

"Det skulle man ikke tro var så vanskeligt." Nej, men det er åbenbart et stort problem. - Det var vel nok høringens største resultat, at man fik fundet ud af at der er meget langt mellem regionernes og Ministerens forståelse af hvor meget staten har givet eller ikke givet i tilskud. - Der var stor enighed om at det skal undersøges nærmere; i fællesskab.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak