ØBBs nye Nightjet design. (Jernbanen i dag)

af andersj @, Aalborg, torsdag 25. februar, 2021, 13:15 (44 dage siden) @ Rail


Sidst men ikke mindst må der være et formål med at styrevognen på de nye NightJet er en "kopi" af fronten på Vectron. Uden at være konspiratorisk er fakta: Siemens bygger NightJet der kan køre 230 km/t med en Vectron front. Så er det vel naturligt at sætte en Vectron, der kan køre 230 km/t i den anden ende. Derfor testfarten.


Eller også fordi den gamle front ikke levede op til de nye TSI'er og når man nu har udviklet en ny front til lokomotiverne der gør. Hvorfor så ikke genbruge den til en styrevogn?

Siemens skriver også selv på projekthjemmesiden for de nye vogne til ÖBB:
Die Garnituren vom Typ Viaggio werden mit den ÖBB-Bestandslokomotiven der Siemens-Baureihe vom Typ Taurus angetrieben. Ab 2022 ist die Inbetriebnahme der ersten Züge geplant.

Det står som billedtekst til billed nummer 4 under overskriften "Die neuen Day und Nightjets auf einen Blick" https://www.mobility.siemens.com/at/de/unternehmen/zukunft-schiene/viaggio-next-level.html

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen