ØBBs nye Nightjet design. (Jernbanen i dag)

af XAL Olesen @, torsdag 25. februar, 2021, 17:29 (48 dage siden) @ Rail

Du er helt sikker på at det er ÖBB der foretage disse testkørsler. Såvidt jeg ved er det Siemens der foretager dem med ÖBB operatør? Det skulle ikke være ÖBB der mangler 230 km/t loks (de har rigeligt!) men eksempelvis CD.

Jeg er ikke sikker på noget som helst. Jeg citerer bare et seriøst (?) jernbaneblad. Men "så vidt du ved" er det Siemens der foretager dem", citat slut. Kilde?


Eller også fordi den gamle front ikke levede op til de nye TSI'er og når man nu har udviklet en ny front til lokomotiverne der gør. Hvorfor så ikke genbruge den til en styrevogn?

Jeg aner ikke en sk.. om de nyeste krav til togfronter. Men er "den gamle front" fra RailJet eller Taurus?

Og jeg ved heller ikke hvorfor der i august 2020 bliver foretaget testkørsler med en BR 193 uden motor men med andre/nye boggier.

Der må være en grund til dette, som nok ikke er helt gratis selvom ÖBB bruger en del penge på mange ting pt. Jeg har ikke læst andet end det citerede i Eisenbahn-Revue, LOK Report eller LOKMagazin eller andre steder de sidste par år (hukommelsen er i Corona-mode, så noget kan være glemt).

Men kom med nogle nagelsikre facts så alle i forummet inkl. undertegnede bliver klogere.

Mvh
XAL Olesen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Svenska-lok

Danske privatbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen