Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ØBBs nye Nightjet design. (Jernbanen i dag)

af XAL Olesen, 25/2 2021, 17:29 (1153 dage siden) @ Rail

Du er helt sikker på at det er ÖBB der foretage disse testkørsler. Såvidt jeg ved er det Siemens der foretager dem med ÖBB operatør? Det skulle ikke være ÖBB der mangler 230 km/t loks (de har rigeligt!) men eksempelvis CD.

Jeg er ikke sikker på noget som helst. Jeg citerer bare et seriøst (?) jernbaneblad. Men "så vidt du ved" er det Siemens der foretager dem", citat slut. Kilde?


Eller også fordi den gamle front ikke levede op til de nye TSI'er og når man nu har udviklet en ny front til lokomotiverne der gør. Hvorfor så ikke genbruge den til en styrevogn?

Jeg aner ikke en sk.. om de nyeste krav til togfronter. Men er "den gamle front" fra RailJet eller Taurus?

Og jeg ved heller ikke hvorfor der i august 2020 bliver foretaget testkørsler med en BR 193 uden motor men med andre/nye boggier.

Der må være en grund til dette, som nok ikke er helt gratis selvom ÖBB bruger en del penge på mange ting pt. Jeg har ikke læst andet end det citerede i Eisenbahn-Revue, LOK Report eller LOKMagazin eller andre steder de sidste par år (hukommelsen er i Corona-mode, så noget kan være glemt).

Men kom med nogle nagelsikre facts så alle i forummet inkl. undertegnede bliver klogere.

Mvh
XAL Olesen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak