ØBBs nye Nightjet design. (Jernbanen i dag)

af Rail, torsdag 25. februar, 2021, 17:41 (48 dage siden) @ XAL Olesen

Du er helt sikker på at det er ÖBB der foretage disse testkørsler. Såvidt jeg ved er det Siemens der foretager dem med ÖBB operatør? Det skulle ikke være ÖBB der mangler 230 km/t loks (de har rigeligt!) men eksempelvis CD.


Jeg er ikke sikker på noget som helst. Jeg citerer bare et seriøst (?) jernbaneblad. Men "så vidt du ved" er det Siemens der foretager dem", citat slut. Kilde?

Nu citere du jo ikke ordret, så det er svært at vide hvad der præcist står.
Lige netop ÖBB svømmer over med 230 km/t loks men andre gør ikke. Efter sigende valgt Siemens netop at afstå fra byde på "ECx" til DB pga. kravet om 230. Men blandt andet pga. ECx og CD har Siemens kørt en del testkørsel for at se om det var realistisk at få Vectron op på 230. Da CD stadig gerne vil have 230 loks for kørsel mellem Hamborg og Berlin så er det mere oplagt at det har været en testkørsel i denne forbindelse.


Eller også fordi den gamle front ikke levede op til de nye TSI'er og når man nu har udviklet en ny front til lokomotiverne der gør. Hvorfor så ikke genbruge den til en styrevogn?


Jeg aner ikke en sk.. om de nyeste krav til togfronter. Men er "den gamle front" fra RailJet eller Taurus?

Hvis du ikke aner en sk.., hvorfor udtaler du sig så på den måde om hvorfor de har en "vectron" front?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen