ØBBs nye Nightjet design. (Jernbanen i dag)

af andersj @, Aalborg, torsdag 25. februar, 2021, 21:53 (48 dage siden) @ XAL Olesen


Og jeg ved heller ikke hvorfor der i august 2020 bliver foretaget testkørsler med en BR 193 uden motor men med andre/nye boggier.

Der må være en grund til dette, som nok ikke er helt gratis selvom ÖBB bruger en del penge på mange ting pt. Jeg har ikke læst andet end det citerede i Eisenbahn-Revue, LOK Report eller LOKMagazin eller andre steder de sidste par år (hukommelsen er i Corona-mode, så noget kan være glemt).

Men kom med nogle nagelsikre facts så alle i forummet inkl. undertegnede bliver klogere.

Mvh
XAL Olesen

På dette billede er det en Vectron ejet af Siemens der bliver testet: http://www.railvolution.net/news/vectron-again-on-test-in-austria

Det sker ofte at Siemens og øvrige producenter hyrer andre operatører ind til test. Eksempelvis har der jo været Vectron på testkørsler for Siemens i flere omgange i Danmark, som primært har været i samarbejde med Hectorrail.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
DSB MZ1424

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen