Beslutningsgrundlag Ny Ellebjerg (Generelt)

af My1202, fredag 26. februar, 2021, 09:24 (56 dage siden) @ Jens Hansen

Hvis vi prøver at dykke ned i forslaget, så tyder det på at Banedanmark igen er ude i en "sko horns løsning;

De nye perroner etableres som to sideliggende perroner med en længde på hver 320 meter, så de kan betjene selv de længste tog som kører i Danmark. I retning fra lufthavnen mod Roskilde er det pga. et sporskifte, dog kun muligt at udnytte ca. 270 m af perronen. Ved tog der skal mod Roskilde og som er længere end 270 meter, vil det derfor være nødvendigt at aflåse døre. I retningen fra lufthavnen mod Køge vil alle 320 meter kunne udnyttes. Den nordligste perron bliver forholdsvis smal på midten, da afstanden til et nabo-spor medfører, at der ikke er plads til en perron med normal bredde. Perronbredden vil leve op til fælleseuropæiske minimumskrav.

Hvis Ny Ellebjerg skal fungere som international aflastning for København H, ja så minimumskravene til dette, 400 meter perron, være kravet.

Hvorfor kan vi i Danmark aldrig lave de rigtige løsninger fra start?

JH

Er du ikke lidt urimelig!:-D

Vi laver plads til godstog som er længere end det normalt ses i Europa. Til gengæld sørger vi få at der så kører ret få af dem i Danmark.

Derimod indretter vi perronerne til kortere passagerertog end man benytter i resten af Europa og undrer os over at der kommer så få gennem Danmark

Det udstiller vel meget godt hvad der er galt med jernbanen i DK:
Manglende overblik, ingen visioner og halvgennemtænkte løsninger.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen