Beslutningsgrundlag Ny Ellebjerg (Generelt)

af Niels Bak, fredag 26. februar, 2021, 18:21 (49 dage siden) @ My1202

Tja - der anføres til gengæld også et andet sted i rapporten, at den niveaufri udfletning er lavet så tog Ringsted-Kbh H og Roskilde-Øresundsbanen ikke konflikter. Men at tog, som skal Ringsted-Øresundsbanen og omvendt til gengæld vil blokere trafik i alle retninger, og at togdriften bør planlægges med så få tog som muligt i den relation, da det tager uforholdsmæssigt meget kapacitet fra alle de mulige retninger.

Så med andre ord - enten skal man bruge kapaciteten på København H til at sende gennemgående internationale tog på tværs af sporene der, eller også skal man bruge kapaciteten på Ny Ellebjerg på det (eller sende dem via Roskilde, men så er tidsgevinsten ved at køre uden om Kbh H alligevel væk)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Ambulancetoget holder klar
Ambulancetoget holder klar

Denne artikel stammer fra bogen ´Eventyret om Jernbanen´ af J. Fr. Lawaetz, Jespersen og Pios Forlag 1935. Den handler om, hvad der sker når alarmen lyder over Godsbanegården og hjælpetoget rykker ud med hjælpevogne, redningsvogne og ambulancevogne.

Læs mere

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hjørring - Hørby

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen