Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Høring om lokalbanernes fremtidige d&v - Resume (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, 27/2 2021, 10:16 (1153 dage siden) @ steenth

Ifølge Rådet for Bæredygtig Trafik var ministerens holdning den, at han ikke har noget som helst med lokalbanerne at gøre, men at det er regionernes opgave, og de får deres penge fra finansministeren.
Ifølge rådet gik ministeren desuden fra høringen da den var halvejs henne.
(Kilde: https://www.facebook.com/baeredygtigtrafik)


Suk hvor er det bare en lad og ligegyldig holdning at have som minister! Så må han da som transportminister netop kæmpe for at få de penge hos finansministeren! Det er da stadig hans resortområde! Selvom jeg nogle gange føler hans opslag på facebook osv. handler om regeringens generelle ting, eller lokale sønderjyske ting. Han virker egentlig overhovedet ikke interesseret i hans resortområde når man følger ham på facebook.

Problemet med finansiering og det er ikke hans resortområde. Det er regionerne finansiering som er problemet, hvor en fordeling af tilskud ikke blevet ajourført i årevis. Der er give penge til nogle projekter 2000'erne, som endnu ikke er blevet betalt tilbage endnu. Og aftalen den gang var at man skulle kigge på den igen med de næste fornyelsesprojekter - det er aldrig sket. Og det er i finansministeriets domæne.

Jo det er jeg med på. Men er det så ikke, som transportminister, hans opgave at udtale. Jeg anerkender der skal findes yderligere finansiering til dette område i regionerne. Jeg vil derfor gå til finansministeren og orientere ham om forholdene i mit resortområde og de behov der er hos jer i regionerne... I stedet for at lade det være op til regionerne alene??? Ja jeg er ikke politiker (gudskelov), men det ville da i mine øjne være en værdig måde som minister for et område at gå til sagen på.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sønderjyske jernbaneminder
Sønderjyske jernbaneminder

Uwe Hänel fortæller her om sin barndom i Sønderjylland i 1940erne og sin interesse for jernbaner. Hukommelsen fejler ikke noget, når Uwe fortæller om de forskellige lokomotivtyper, tog gennem Jernbanegade i Sønderborg, gasværket osv.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak